Horror Café: En grufuld middag med Clive Barker som vært

Hop med tilbage til april 1990. Clive Barker inviterer John Carpenter, Roger Corman, Ramsey Campbell, Lisa Tuttle og Pete Atkins til en snak om gys, gru og horror, der tager temperaturen på tiden og passer til det forestående årtusindeskifte. Det er Robert Louis Stevensons klassiker The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde (1886), der danner udgangspunktet for snakken. En umage forsamling, men sjovt at høre dem sætte ord på deres tanker om gysets natur. Det hele handler meget om filmgys – dog falder der også bemærkninger om bøgernes verden.

Velbekomme!

3 kommentarer

Filed under Video

3 responses to “Horror Café: En grufuld middag med Clive Barker som vært

  1. Jeg sad rent faktisk og så det her, da det blev bragt på TV i England i 1990. Jeg optog det også og har skam stadig båndet. lol. Da jeg sidste år overvejede at uploade det til YT, fordi jeg “nok var den eneste, der ejede det” (i alt fald i min egen fantasi), opdagede jeg, at andre naturligvis var kommet mig i forkøbet. Pffft!

    • Martin

      Sådan kan det gå. Hvordan oplevede du udsendelsen tilbage i ’90? Det er virkelig en Barker på toppen af karrieren man ser i programmet.

      • Jeg havde først rigtigt opdaget horrorfilmen i efteråret ’88 og kendte dengang ikke til så mange instruktører osv. Clive Barker kendte jeg, fordi jeg havde set Hellraiser 1 og 2 i biografen og Roger Corman kendte jeg, da BBC havde sendte en dokumentar ifm. at de viste alle hans Poe-film, men de andre ved middagen kendte jeg ikke, og jeg husker, at det irriterede mig, at der skulle være forfattere med (og at jeg ikke kendte dem). Jeg var kun interesseret i horrorFILM. Jeg var ikke specielt begejstret for programmet og det var først længe efter, at jeg så mit bånd.

Skriv et svar

