Hvor mainstream kan horror blive?

Stephen Kings popularitet var så stor i 1985, at American Express kunne bruge ham som hovedfigur i en temmelig kitschet og sjov reklame. Det er ret vildt, at en horrorforfatter kunne nå det sted – og tilmed må man huske på, at Kings berømmelse endnu ikke havde opnået de astronomiske højder, som den fik omkring ’90.

Mon J. K. Rowling eller Stephenie Meyer kunne gøre det samme, da de var på toppen? Kunne George R. R. Martin gøre det samme i dag? Næppe. King er en unik figur, et fyrtårn, der af egen kraft gjorde horror mainstream for en stund og efterfølgende har kastet tunge slagskygger på vækstlaget.

 

På søndag går jeg i kælderen. Tør du komme med? Det håber jeg.

 

Reklamer

2 kommentarer

Filed under Ikke kategoriseret, Video

2 responses to “Hvor mainstream kan horror blive?

  1. Henning Andersen

    Jeg aner ikke noget om, hvor mange forfattere der har været med i reklamer. Og det forekommer ret bizart at en gyser/horror-forfatter er posterchild for et kredit-kort (det peger nærmest imod, at man skulle få samme).
    Product placement er derimod et ældre fænomen, og det har altid været mig en forundring at rumfærgen i 2001: A Space Oddysey åbenbart er et fartøj ejet af PanAm.
    tjek det selv ud hér:

    https://www.google.dk/search?q=2001+a+space+odyssey&rlz=1C1MDNE_daDK603DK603&espv=2&biw=1680&bih=949&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=td2fVdH5IaLQygPi-KW4DA&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=2001+a+space+odyssey+orion&imgrc=I3Dkqa-wznCnGM%3A

    • Martin

      Du har helt ret – det er både sjovt og spøjst med King i reklamen. Tak for linket. Ligeledes en meget spøjs historie!

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s