Nyt fra Bowie-fronten

David Bowie har en høj stjerne hos mig – også selvom den aldrende Bowie, sandt at sige, måske ikke helt fanger på samme måde. Men gammel kærlighed ruster ikke, som man siger, og jeg holder loyalt min entusiasme ved lige. Derfor glæder jeg mig også til det nye album, det 25. i rækken, der udkommer d. 8. januar.

Et indtryk af pladen kan man allerede få af den første, meget lange, video til nummeret Blackstar. Ikke dårligt. Giv sangen et lyt.

Vi ses på søndag til en snak om Kings mastodontiske It.

 

 

 

4 kommentarer

Filed under Video

4 responses to “Nyt fra Bowie-fronten

  1. Henning Andersen

    Jeg holder rigtigt meget af Bowie. Og bortset fra hans hovedrolle i The Man Who Fell To Earth, er hans hele univers beslægtet med science fiction. Og på et tidspunkt havde han rollen som “elefant-manden” i en opsætning jeg ikke ved meget mere om, end at han var med.
    Nu er det en ret lang video – og vi var advaret – men det slår mig, hvor tæt “fortællingen” ligger, sprogligt såvel som musisk, til en opsætning af Harry Martinsons “Aniara”. Man medsender et link til en prøve

    Men det kan sagtens være jeg tager fejl.

  2. Wow, det virker virkelig fedt, hvor lyd og billede går op i en højere enhed. Det er sgu imponerende, at gamle Bowie pludselig smider noget så avantgarde på gaden. Jeg har ikke været så vild med de seneste par udspil. Blev rimelig gode venner med “Hours” og “Heathen”, men det her bringer jo nærmest tankerne tilbage til fænomenale “Outside”. Fedt. Han må være kommet tilbage på nogle stoffer, der virker 😉

    • Martin

      Jeg håber virkelig “Blackstar” holder. Det kunne være uendelig fedt med et stærkt Bowie-album mere. Er i øvrigt helt enig med dig, “Hours” og “Heathen” er fine, fine plader – det samme er den mesterlige “Outside”. “Earthling” lyttede jeg en del til, men har stort set ikke hørt den siden ´98. “Reality” er aldrig rigtigt kommet under huden på mig, hvilket desværre også gælder for “The Next Day”.

Skriv et svar

